ProjektCovid-19 effects on elementary school children's learning gains: Substantial, differential, persistent?

Grunddaten

Titel:
Covid-19 effects on elementary school children's learning gains: Substantial, differential, persistent?
Laufzeit:
01.02.2021 bis 31.07.2022
Abstract / Kurz- beschreibung:
This project investigates COVID-19-related consequences for students'
learning gains in their very early years. It aims to find a slump in
learning growth for children exposed to school closure compared to
children under regular learning conditions, especially for children in
low-income families. Besides the effects of COVID-19 on teaching and
learning, the data will reveal empirical evidence for schools'
attempts to close achievement gaps over time.
Schlüsselwörter:
COVID-19
elementary school
learning gains

Beteiligte Mitarbeiter/innen

Leiter/innen

Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung
Fachbereich Sozialwissenschaften, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät

Ansprechpartner/innen

Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung
Fachbereich Sozialwissenschaften, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät

Lokale Einrichtungen

Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung
Fachbereich Sozialwissenschaften
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät

Geldgeber

Hannover, Niedersachsen, Deutschland
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