ProjektDie Entwicklung modaler und amodaler Repräsentationen

Grunddaten

Titel:
Die Entwicklung modaler und amodaler Repräsentationen
Laufzeit:
01.11.2020 bis 31.10.2023
Abstract / Kurz- beschreibung:
The present project investigates representations along the modal-to-amodal continuum from an ontogenetic perspective. The developing cognitive system might initially have only modal representations available with amodal representations emerging via a process of abstraction, or it might have access to rudimentary amodal representations from early on. This project will investigate the evidence for the two trajectories within three domains of cognition – evaluative learning in infancy, the format of magnitude representation in childhood, and executive control processes in childhood. Therewith, this proposal will improve the understanding on how representational formats develop.

Beteiligte Mitarbeiter/innen

Leiter/innen

Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Universität Tübingen
Fachbereich Psychologie
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich Psychologie
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät

Lokale Einrichtungen

Fachbereich Psychologie
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Universität Tübingen

Geldgeber

Bonn, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Hilfe

wird permanent gelöscht. Dies kann nicht rückgängig gemacht werden.