ProjectInterventionsstudie: Wirksamkeit interreligiösen Lernens als religionsbezogene Perspektivenübernahme im…

Basic data

Title:
Interventionsstudie: Wirksamkeit interreligiösen Lernens als religionsbezogene Perspektivenübernahme im Religionsunterricht an berufsbildenden Schulen
Duration:
01/07/2013 to 30/06/2016
Abstract / short description:
Ein Unterrichtsforschungsprojekt des KIBOR in Kooperation mit dem EIBOR (Evangelisches Institut für Berufsorientierte Religionspädagogik, Tübingen; Prof. Dr. Friedrich Schweitzer)
Keywords:
Intervention
religious education
Religionsunterricht
teaching research
Unterrichtsforschung

Involved staff

Managers

Catholic Seminary
Faculty of Catholic Theology
Protestant Seminary
Faculty of Protestant Theology
Protestant Institute of Religious Instruction (EIBOR)
Faculty of Protestant Theology

Contact persons

Catholic Seminary
Faculty of Catholic Theology

Other staff

Protestant Seminary
Faculty of Protestant Theology
Catholic Seminary
Faculty of Catholic Theology

Local organizational units

Catholic Institute of Religious Instruction (KIBOR)
Faculty of Catholic Theology
University of Tübingen
Protestant Seminary
Faculty of Protestant Theology
University of Tübingen

Funders

Bonn, Nordrhein-Westfalen, Germany
Bonn, Nordrhein-Westfalen, Germany
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