ProjektESCAschool – Evidence-based, stepped care of ADHD in school children
Grunddaten
Akronym:
ESCAschool
Titel:
Evidence-based, stepped care of ADHD in school children
Laufzeit:
01.01.2016 bis 31.01.2021
Abstract / Kurz- beschreibung:
Aim of the study is primary to determine the effectiveness of an individualized stepwise escalating treatment program based on evidence-based psychosocial and pharmacotherapeutic interventions in ADHD patients aged 6 to 12years by randomized controlled trials (between subjects) and by within-subjects comparisons.
Secondary: (1) To evaluate the feasibility of the implementation of this stepped care approach in routine clinical setting: (2) to evaluate predictors of response/non-response to the different treatment conditions
Secondary: (1) To evaluate the feasibility of the implementation of this stepped care approach in routine clinical setting: (2) to evaluate predictors of response/non-response to the different treatment conditions
Schlüsselwörter:
stepwise treatment
evidence based
school children
ADHS
ADHD
klinische Studie
clinical trial
Beteiligte Mitarbeiter/innen
Leiter/innen
Universitätsklinik für Psychiatrie und Psychotherapie
Kliniken und klinische Institute, Medizinische Fakultät
Kliniken und klinische Institute, Medizinische Fakultät
Lokale Einrichtungen
Abteilung Psychiatrie, Psychosomatik und Psychotherapie im Kindes- und Jugendalter mit Poliklinik
Universitätsklinik für Psychiatrie und Psychotherapie
Kliniken und klinische Institute, Medizinische Fakultät
Kliniken und klinische Institute, Medizinische Fakultät
Geldgeber
Bonn, Nordrhein-Westfalen, Deutschland