ProjektESCApreschool – Evidence-based, Stepped Care of ADHD in preschool-children aged 3 to5 years (ESCApreschool)

Grunddaten

Akronym:
ESCApreschool
Titel:
Evidence-based, Stepped Care of ADHD in preschool-children aged 3 to5 years (ESCApreschool)
Laufzeit:
01.01.2016 bis 31.01.2021
Abstract / Kurz- beschreibung:
Aim of the study is primary to determine the effectiveness of an individualized stepwise escalating treatment program based on evidence-based psychosocial interventions in ADHD patients aged 3 to 5;11 years by randomized
controlled trials (between subjects comparisons) and by within-subjects comparisons (change in step 1 compared to change in step 2). Secondary: (1) To evaluate the feasibility of the implementation of this stepped care approach in routine clinical setting; (2) to evaluate predictors of response/non-response to the different treatment conditions.
Schlüsselwörter:
stepwise treatment
evidence based
preschool children
ADHS
ADHD
klinische Studie
clinical trial

Beteiligte Mitarbeiter/innen

Leiter/innen

Universitätsklinik für Psychiatrie und Psychotherapie
Kliniken und klinische Institute, Medizinische Fakultät

Lokale Einrichtungen

Abteilung Psychiatrie, Psychosomatik und Psychotherapie im Kindes- und Jugendalter mit Poliklinik
Universitätsklinik für Psychiatrie und Psychotherapie
Kliniken und klinische Institute, Medizinische Fakultät

Geldgeber

Bonn, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Hilfe

wird permanent gelöscht. Dies kann nicht rückgängig gemacht werden.